Mai he tingut una relació...(a l'adolescència)
Hola, no sé que fer perquè tinc 15 anys i no he tingut encara cop nòvio. Jo veig a les meves amigues que tenen els seus amors i tal menys jo. Sóc una persona molt tímida amb la gent que no coneixo o no tinc prou confiança... Només coneixo als del meu curs de l'institut i a amics dels meus amics amb els que mai he mantungut cap conversa. No faig cap activitat extraescolar i tampoc m'agrada ningú del meu insti. Estic desitjant començar batxillerat a un nou institut fora de la meva ciutat per fer un canvi a la meva vida i conèixer altres persones... Però tot i això m'agradaria que em donéssiu consells perquè no sé el que és estar pillada per algú i que aquest amor sigui recíproc.
Mariona Busto

Hola Ir0001!
No haver tingut cap nòvio amb 15 anys és més habitual del que segurament t'imagines i és completament normal. Pressionar-nos per haver de conèixer a algú i que a més a més sigui correspost amb els teus sentiments, és complicat. Aquestes coses han de sorgir de forma natural!
La nostra recomanació és que comencis a fer alguna cosa diferent abans del canvi d'institut, per què esperar-nos? Què creus que pots començar a fer diferent per sentir-te millor amb tu mateixa? Per exemple, expliques que amb els amics dels teus amics mai has mantingut cap conversa, i si comencem per aquí? Planteja't, què és el pitjor que pot passar si inicies una conversa amb algú que coneixes poc? Una altra cosa que podries fer, si et ve de gust, és apuntar-te a alguna activitat extraescolar que t'agradi, la que sigui (dansa, cant, bàsquet, escalada...), de manera que puguis ampliar el teu cercle d'amistat i conèixer gent nova mentre t'ho passes bé! No tinguis por, ni deixis que la teva timidesa et freni!
Veuràs que si ets tu mateixa, et mostres natural, vas avançant cada dia una miqueta, arribarà el dia que coneguis a algú que desperti els teus sentiments i qui sap, potser els sentiments són correspostos ;) No et pressionis i gaudeix del dia a dia!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat