Preocupada per la regla...
Hola,
tinc 12 anys i aquest any he començat 1r d'ESO.
El cas és que ja fa temps que tinc fluxe i ahir vaig trobar-me les calcetes tacades.
Tenia sang i crec que és de la regla perquè han passat casi dos dies.
Però no sé si pot ser perquè el dia abans em vaig masturbar per primera vegada i tinc por que se n'hagi trencat l'himen.
Si que tinc una mica de festes i pels però no em veig moolt desenvolupada.
Que opineu?
Mariona Busto

Hola lov3!
Si és la regla, el sagnat ha de durar uns dies (de 2 a 8 dies, cada noia és diferent), i aquest sagnat requereix que facis servir una compresa, tampó o copa vaginal per evitar tacar la roba. Si el sagnat fos pel trencament de l'himen el sagnat s'hagués produït en el moment, no uns dies després. Per tant, i pel que ens expliques segurament has tingut la teva primera menstruació. Has pensat a comentar-li a la teva mare o a alguna germana/cosina més gran (si en tens)? Elles han passat pel mateix que tu i segurament poden ajudar-te a resoldre els dubtes que segurament t'apareguin a partir d'ara.
Recorda que un cicle menstrual dura entre 21 i 35 dies, però que durant els primers anys és freqüent que els cicles menstruals siguin irregulars.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat