NR. Per si de cas
Hola,
l'altre dia vam tindre un ensurt una amiga i jo perque portava moltíssim sense que li baixés la regla, al final li va baixar i ens vam relaxar. Però em va quedar el dubte de que no sabiem on anar i on preguntar si realment estaba embaraçada perquè no volia que els seus pares s'enteresin. Llavors la meva pregnta és: Si tenim cap problema/dubte o alguna cosa d'aquestes, hi ha algun centre per a adolescents on els pares no s'enterin que vas o similar per Barcelona?
I tinc una altre pregunta, si es donès el cas, una noia de 16 o 17 anys pot anar al ginecoleg o al metge sense que els seus pares ho sapiguen?
Moltes gràcies!!!
Mariona Busto

Hola RubiaS!
Podeu anar al servei de Tarda Jove que tenen alguns Centres d'Atenció Primària (CAP). Allà us ajudaran a aclarir dubtes i tenen servei de ginecologia que és completament confidencial. No cal demanar cita prèvia. En aquest enllaç trobareu les Unitats d'Atenció a la Salut Sexual i Reproductiva, i quins centres disposen de Tarda Jove (
#FW_bloc_71ba607b-3e46-11e4-8a04-005056339af7_2)
De totes maneres comentar-vos que si mai us trobeu amb una dificultat important, com pot ser un embaràs no desitjat, parlar-ne amb els pares és completament aconsellable, no recomanem a ningú passar per un tràngol així sola. La confiança amb els nostres pares és molt important, i és evident que cap pare ni cap mare vol que la seva filla tingui un embaràs no planificat a l'adolescència, però si passa, el seu recolzament i suport és fonamental es decideixi el que es decideixi un cop hi ha l'embaràs.
Per últim, utilitzeu sempre el preservatiu per viure la vostra sexualitat de forma responsable i sense mals de cap, i recordeu que és molt important anar a les revisions ginecològiques un cop ens hem iniciat en la nostra activitat sexual, i que el que es parli amb el metge no té per què arribar als vostres pares si no és una informació que es consideri important. Així que tranquil·les!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat