Super urgent!!!!
Un amic què ve a classe i jo ho vam fer ahir vespre, vam fer unes quantes entrades sense preservatiu, ell diu que no es va córrer adins, però anavem molt calents i el què em fa por es el "pre", i no se que fer, ajudaa!
Em prenc la pastilla de l'endemà? O puc estar tranquila?
Mariona Busto

Hola lluna!
Sempre que hi ha penetració sense preservatiu es corre el risc d'un embaràs no desitjat i també del contagi de qualsevol infecció de transmissió sexual (ITS). Evidentment si ell no va ejacular a dins, les probabilitats són més baixes, però com saps el líquid preseminal ja pot contenir espermatozous i per tant l'embaràs podria donar-se. Així doncs, no oblideu que el preservatiu no hauria de ser una opció, sinó una condició per poder gaudir de la sexualitat de forma responsable i sense mals de cap.
Fa uns dies que vas fer-nos la consulta, i la pastilla de l'endemà cal prendre-la com més aviat millor després de la conducta de risc, ja que si no, la pastilla per efectivitat... si fa menys de 72 hores encara podries pendre la pastilla, si fa més, et recomanem que vagis al teu Centre d'Atenció Primària (CAP) i expliquis el que t'ha passat perquè et diguin quina seria la millor opció pel teu cas.
Esperem que et vingui la regla quan estava previst i que tot hagi quedat en un ensurt! Per pròximes vegades ja sabeu que sense preservatiu, res de penetració!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per utilitzar el Consultori!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat