La meva amiga..
Holaaaa
Tenía una pregunta, fara una semana o aixi la meva millor amiga va começar a sortir amb un noi de 24 anys, nosaltres en tenim 16. Ella era verge pero m'ha explicat que l'altre día ho van fer. I estic preocupada per que m'ha dit que ho van fer sense condo. Sé que te risc d'haverse quedat embarasada pero cada cop que li Trec el tema mel canvia o es ralla per que diu que Soc masa asustadisa i que no pasara res. Com li puc fer entendre que el condo es mes important del que ella es pensé¿
Cristina Albó

Hola Neresp,
La teva amiga té sort de tenir-te com a amiga. Com molt bé dius, el preservatiu és molt important, no només per evitar l'embaràs no desitjat, sinó que també serveix per protegir-nos de les Infeccions de Transmissió Sexual.
L' única manera de fer-li entendre és que segueixis com fins ara, recorda-li, fes-li memòria, és salut, no és per molestar-la, ho fas perquè et preocupa. I si té algun ensurt (que no li baixi la regla) aleshores se'n recordarà de tot el que li has dit tu. Però tampoc pots obligar-la, si és responsable per tenir relacions sexuals sense preservatiu, és responsable de les conseqüències que puguin acompanyar-la (embaràs o ITS).
Tu només pots seguir al seu costat.
Gràcies per escriure'ns! Una abraçada!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
www.consultajove.cat