EM SENTO MOLT MALAMENT...
Bones! Primer que tot, volia agrair l'ajuda que esteu donant a molts adolescents.
Soc una noia de 14 anys i sento que he anat massa ràpid. Ja no soc verge i tinc por que per això tots em diguin 'guarra' i paraules per l'estil. En el seu moment em va agradar fer-ho i no tindria cap inconvenient en tornar-ho a fer, pero la edat es el que em tira enrere, quan penso que tinc nomes 14 anys em dic a mi mateixa: 'Què estic fent?' Els meus pares no saven res de tot això, nomes ma germana, a la que li explico tot. Ella també pensa q em vaig adelantar una mica...
Tinc l'autoestima molt baixa i no se que fer-hi...
Moltes gràcies per la vostra ajuda.
Cristina Albó

Hola Paulina10,
Moltes gràcies per les teves paraules, ens animes moltíssim a seguir treballant amb energia i il·lusió!
Pel
que fa a la teva consulta, si no estàs còmode amb la idea de seguir
tenint relacions sexuals amb altres persones, només cal que diguis que
no, només cal que siguis ferma amb la teva decisió d'esperar més temps
per a seguir explorant aquest aspecte de la teva sexualitat. No hi ha
pressa, per tant, si tens clar que vols esperar a ser més gran, espera!
Només depèn de tu.
Per
altra banda, no ens agradaria respondre't sense abans tenir en compte
l'últim comentari que ens fas "Tinc l'autoestima molt baixa i no se
que fer-hi...", el sexe sovint ens fa sentir bé i molta gent es
relaciona amb el sexe per aconseguir augmentar la seva autoestima, però
només tindrà un efecte fugaç, per això no és en el que hem de basar la
nostra autoestima (almenys no exclusivament), intenta fer coses que t'agraden, cuida els espais per cuidar-te i mimar-te i intenta valorar-te més, al marge del que els altres puguin dir o fer.
Una abraçada!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
www.consultajove.cat