Himen
Quan et poses un tampó dels llargs es pot trencar l'himen? Si et poses un tampó dels llargs i no t'entra vol dir que quan fagis l'acte sexual, la penetració serà més difícil?
Cristina Albó

Hola Anònima,
Els tampons acostumen a tenir la mateixa llargada
(si són de la mateixa marca), el que varia és el gruix del tampó. Pel
que fa a l'himen, pots tenir-lo fracturat per altres motius, per algun
impacte fort, per algun exercici de gimnàstica rítmica (si entrenes en
l'àmbit professional). Amb la utilització del tampó pots fracturar
l'himen però no passaria res, almenys pel dolor en la primera
penetració.
Pel
que fa al dolor en la primera relació sexual amb penetració, pot ser
que l'existència de l'himen hi influeixi però també hi influeixen els
nervis, la confiança amb la persona amb qui facis el pas, el lloc, etc...
Una abraçada!!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
http://www.adolescents.cat/moderaconsultori/ampliacio/www.consultajove.cat
" target="_blank">www.consultajove.cat