Tinc 14 anys, porto 2 anys amb un nen i no sabem si fer-ho...
Bona tarda adolescents!
Tinc 14 anys i estic en una relació des de fa gairebé 2 anys. Hem estat jugant molt, i coneixent-nos... Es normal que ho fem amb 14 anys? Ell em diu que no hi ha pressa, però també té ganes... Ho portem parlant des de principis d'estiu i no sabem que fer, perquè estones sols en tenim moltes, confiança també però jo tinc por per l'edat i ell per mi... També hi han moltes parelles al nostre voltant que ho han fet portant 1 mes o així i això també ens influeix...Que ens recomaneu?? Es normal tenir la primera als 14? Gràcies i molts petons!!
Mariona Busto

Hola!
No hi ha una edat determinada o establerta en la qual sigui el millor moment per tenir la primera relació sexual amb penetració. Més que l'edat és ser conscient que fer un pas tan important requereix molta responsabilitat i maduresa. Estar amb una persona de confiança, sentir-se preparada, tenir les coses clares, no fer res que no es vulgui fer, prendre precaucions, etc. són elements que ajuden a que la primera vegada s'afronti de millor manera.
Com molt bé diu el teu nòvio no hi ha pressa. És normal que sentiu ganes i curiositat, però això no vol dir que ho hàgiu de fer ja, si encara hi ha dubtes i pors, doneu-vos més temps. És molt sa que en parleu, que us comuniqueu, que expresseu allò que us preocupa i que si encara no veieu clar que hagi de passar, no passa absolutament res. Doneu-vos el temps que considereu, seguiu jugant i coneixent-vos millor. És molt important que no us deixeu portar per les pressions socials, que les parelles del vostre entorn ja hagin mantingut relacions sexuals portant només 1 mes, no significa que vosaltres ho hàgiu de fer "perquè toca", això és un error!
Així doncs, res de pressions ni de presses. Recordeu tenir sempre a mà preservatius per si la cosa va a més ;)
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat