Seguretat
Bona tarda! Sóc una noia de 17 anys, que fa un any va començar a tindre relacions sexuals, però encara no he anat al ginecòleg per por que m'ha mare esbrini que no sóc verge
Totes les meves relacions sexuals han estat segures perquè n'he fet ús del preservatiu, però ja cansa. No puc permetre'm tampoc l'ús de píldores. Segueixo contínuament el meu cicle mestrual gràcies a l'aplicació que totes (o gairebé totes) les noies tenim, Mi Calendario. Vigilo molt el meu dia d'ovuluació, de fertilitat, etc. Però, que passa? La meva parella no es confia gaire quan li dic que no hi ha res, i això em fa desconfiar de mi mateixa. Què puc fer? M'agradaria poder tindre relacions sense presevartiu, he llegit que els vuit dies abans i després de la menstruació són segurs, però no vull passar cap ensurt. Un consell, siusplau
Mariona Busto

Hola Srta. Grey!
Si vas al ginecòleg, la teva mare no té per què entrar amb tu a la visita ni saber que ja has mantingut relacions sexuals. Pensa que tu pots parlar amb el ginecòleg amb total confiança i no ha d'explicar res que tu no vulguis que s'expliqui. Així que et recomanem que si ja t'has iniciat en la teva sexualitat compartida, que demanis hora de visita per fer-te una revisió. A més, en aquesta mateixa visita, podran assessorar-te sobre mètodes anticonceptius.
Conèixer el nostre cicle menstrual és bàsic i està molt bé, però pensa que les dones no som màquines i guiar-nos per aplicacions de mòbil que ens indiquen la nostra ovulació com a mètode anticonceptiu no és recomanable, ja que la nostra ovulació pot variar de dia. No seria el primer cas d'alguna noia que ha quedat embarassada quan estava amb la regla o quan "en teoria" no estava ovulant. Així que no considerem que aquest sigui un bon mètode anticonceptiu pel teu cas. De totes maneres, et tornem a recomanar que en parlis amb el ginecòleg i que t'aconselli quina podria ser la millor opció.
Per últim, recorda que si deixem de fer ús del preservatiu, no només ens exposem a un embaràs no desitjat, sinó també al contagi d'alguna infecció de transmissió sexual (ITS). Així doncs, valora molt bé totes les opcions per tal que puguis gaudir de la teva sexualitat de forma sana i responsable!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat