................................es normal? 12/10/2016
Hola, des de que em van explicar de petita aquest tema del sexe em va entrar com un fastic i molt por, al principi em deien que era normal pero ara ja tinc 17 anys i segueixo pensant el mateix... M'han demanat sortir uns quants nens pero els he refusat ja que mai m'ha agradat algu de veritat i aixo de tenir parella ho veig molt agobiant. Molts de les meves amigues i companies de calse ja no son verges i quan pareln del tema i em prgunten coses pos jo els dic que no m'agrada parlar del tema perque em fa fastic (i tambe por) i elles em miren raru.... Això es normal? es que no ho entenc. Algunes persones que els hi he comentat aquest tema , m'han arribat a preguntar si soc lesbiana pero a mi les noies no m'agraden , veure un noi i dir que es molt guapo si pero d'alla a dir que esta bo o que tindria alguna cosa amb un pos no... Algunes amigues meves diuen que potser no soc lo soficientment madura pero això crec que no te res a veure perque soc molt mes responsable y madura que moltes d'elles, nomes que aquest tema em te molt confosa...
Bueno espero que em digueu si això es normal o tinc algun problema.... nose
Moltes gràcies per l'esforç que feu a diari ajudant els adolescents amb tots els seus problemes!!!!
Mariona Busto

Hola nieiniei!
Si no t'ha agradat mai ningú de veritat, és normal que hagis refusat les propostes que t'han fet, no creus? Pensa que cada persona és diferent, i si tu encara no has trobat aquella persona que t'agradi de debò, que et faci sentir alguna cosa especial com per plantejar-te tenir una relació, no passa absolutament res. Pressionar-nos no ens ajuda en res! I fixa't que res té a veure amb ser lesbiana o ser suficient madura. Així que tranquil·la!
El que ens crida una mica l'atenció és que parles de fàstic i molta por en relació al sexe. Què és exactament el que et fa fàstic? I què et fa tanta por? A vegades els missatges que ens han donat de petits/es sobre sexualitat poden fer que tinguem idees errònies, pors i dubtes, que podrien resoldre's, de manera que puguem viure la nostra sexualitat d'una forma lliure, sana i saludable, sense haver-nos de sentir malament. Pensa quins missatges t'han donat que poden haver fet que tinguis aquesta concepció de la sexualitat i aquestes pors desmesurades.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies a tu per les teves paraules!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat