Nose que fer...
Hola!
Sóc una noia de 16 anys a punt de fer-ne 17. Estic amb un noi des de fa gairebé 4 mesos, i ja en portavem 2 abans de lio. La qüestió és que ja hem fet tot tipus de preliminars i només ens falta fer l'amor. Ell no es verge, en canvi jo si. Nose què fer, perquè quan estem els dos junts em venen ganes de fer-ho però llavors en fred, quan estic sola m'agafa una mena de por. Tinc por de quedar-me embaraçada o que pugui passar alguna cosa.
Un altre problema és que els hi he insinuat als meus pares i per res del món voldrien que la perdes tant jove, i a mi m'agradaria fer-ho...
Què puc fer?
Mariona Busto

Hola m_24!
És molt important sentir-se preparada per fer un pas tan important. Una sexualitat saludable i sana requereix maduresa i responsabilitat. Cada persona sap i sent quan és el moment per iniciar-se en la sexualitat compartida.
És important que si hi ha moltes pors i dubtes, els resolguem abans i tinguem les coses clares. Pensa que estar una mica nerviosa davant de la primera vegada és normal. La por a quedar-se embarassada és molt habitual, i a vegades pot bloquejar-nos, però si fem un ús correcte dels mètodes anticonceptius (especialment del preservatiu), les probabilitats d'embaràs són baixíssimes. Recorda que el preservatiu NO és una opció, sinó una condició per poder gaudir de la sexualitat sense "mals de cap".
Et recomanem que no et pressionis, que en parlis amb la teva parella i que t'escoltis a tu mateixa. Dóna't el temps que necessites, les presses i el sexe no són bona companyia, així que tranquil·litat. Pensa que als pares sovint ens costa acceptar que els nostres fills/es es fan grans i ens costa imaginar que un dia s'iniciaran en l'àmbit de la sexualitat.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat