Restricció
Bona tarda!
Porto més o menys un any amb una conducta alimentària bastant desordenada però no encaixo en les pautes de l'anorèxia. Tot i que MAI he considerat que estigui malalta, si m'hagueesin de fer un diagnòstic suposo que em dirien que tinc un TCANE (faig 1,65, peso 52,5 kg, IMC de 19.3 i segueixo tenint el període). La meva pregunta és aquesta: segueixo un règim d'unes 600-700 kcal cada dia, sense dies "lliures" ni res. No trobo que siguin tan poques calories, tot i que sé que el mínim saludable són 1200. Podria ser que al cap d'un temps menjar aquestes kcal em provoquès mala salut o pèrdua de la menstruació? Si és així, què podria passar-me (en el cas que no baixès d'aquestes kcal)? Es considera malnutrició menjar aquestes quantitats?
Gràcies!
Sara Bujalance

Hola! 600 Kcal és massa poc!!! Això es considera desnutrició!!! I 1200 calories són poques calories fins i tot per a una persona vella de 80 anys!! Una adolescent com tu necessita al voltant de 2100 Kcal al dia!!! Si continues així pots perdre la menstruació, tenir problemes de desnutrició i de creixement, i acabar ingressada en un hospital!!! Per tot el que m'expliques és possible que estiguis patint un problema relacionat amb el menjar, és importantíssim que parlis amb els pares sobre el que t'està passant, és la millor manera d'evitar que acabis a l'hospital. Així que parla amb els pares el més aviat possible, t'estalviaràs un problema greu no només a nivell físic, sinó també a nivell mental, ja que quan una persona desenvolupa un trastorn de la conducta alimentària pot arribar a trobar-se realment malament i a estar molt trista i angoixada. Molts petons!!