No se si estic embarassada
Hola! Abans de tot, pengeu-ho en anònim si es pot sisplau i moltes gràcies per la gran feina que feu.
La setmana passada vaig quedar amb el meu novio i ho vam fer. El condó es va petar però ho va treure a temps, es va correr a fora, no estava en els meus dies fèrtils i només va estar petat més o menys un minut, sé que tinc possibilitats d'estar embarassada igualment, crec que tinc alguns simtomes, fa dos dies que m'aixeco amb mal de cap, no em trobo gaire bé en general, no tinc gana i em passo el dia amb mal de panxa però no com per la zona d'abaix si no que com si mengés molt, com si hagués estat malalta i després se'm quedés el mal estar aquell a la panxa i com a la zona de les costelles, estic restrinyida fa dies, ahir em vaig passar el dia plorant només perquè sento que ningú m'escolta, ni tan sols ma mare, ni la meva millor amiga ni el meu novio.. em sento com una fantasma. Sisplau em podríeu dir que fer respecte als dos problemes? sou la meva salvació, sou els únics que m'escolteu. Moltes gràcies.
Cristina Albó

Hola Anònima,
En primer lloc, moltes gràcies per confiar en nosaltres, estem segures que sí que tens a gent que t'estima i que et vol escoltar i ajudar, el que passa que sovint ens costa demanar el que necessitem. N'hem d'aprendre.
Com molt bé dius, si va haver-hi penetració sense preservatiu, en el vostre cas per accident, ja que es va petar el condó, hi ha risc d'embaràs. Tots els símptomes que descrius poden ser autosuggestions, que et trobes malament, o alguna altra cosa, pensa que els símptomes d'embaràs no acostumen a aparèixer passats més dies que no pas una setmana.
El que podries fer és estar tranquil·la, i si no et baixa la regla, passada una setmana fes-te un test d'embaràs. Així sortiràs de dubte i podreu prendre decisions.
Per a properes ocasions, si se us trenca el preservatiu, aneu a Servei d'urgències d'algun hospital, o al Centre d'Atenció Primària de la vostra zona, us donaran la píndola del dia després.
Una abraçada!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
www.consultajove.cat