estic embarassada?
bon dia, us escric ja que tinc un problema.... L'altre dia vaig fer un trio amb dos amics del meu germà, jo sóc 5 anys mès petita que ells. Ara m'han dit unes amigues que el fet de fer un trio hi ha mès possibilitats de quedar-se embarassada, ja que hi ha mès semen. És veritat? Ho vam fer sense condó i tinc molta por. Què he de fer o què faig? estic embarassada?
Mariona Busto

Hola js01!
Sempre que hi ha penetració sense preservatiu i més si l'ejaculació es produeix dins de la teva vagina, hi ha risc molt elevat d'embaràs, i això independentment de si ha estat amb un noi o dos. Per tant, i per la situació que ens expliques és evident que hi ha probabilitats que t'hagis pogut quedar embarassada.
No sabem quants dies fa que va produir-se la conducta sexual de risc i si estàs encara a temps de prendre't la pastilla de l'endemà... si ja és massa tard, no et queda més opció que esperar-te a que t'hagi de venir la regla, si no et ve, et recomanem que et facis una prova d'embaràs. Si et surt positiva hauràs de ser conseqüent amb els teus actes i prendre decisions que no seran gens fàcil, i al ser menor d'edat hauràs de parlar-ne amb els teus pares (no et recomanem que afrontis una situació com aquesta tu sola).
Esperem que et vingui la regla en la data prevista i que t'estalviïs un tràngol tan complicat com un embaràs no desitjat. Esperem que tot plegat et serveixi d'aprenentatge i que per pròximes situacions no oblidis fer servir preservatiu des del començament. Recorda que no ha de ser una opció, sinó una condició per poder gaudir de la teva sexualitat de forma responsable i sense mals de cap!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat