masturbació
Hola,
Fa temps que em masturbo però però molt que ho intenti no aconsegueixo arribar a l'orgasme, sento una sensació molt forta i em començen a tremolar les cames però segons m'han explicat i segons he vist al porno això no es un orgasme. Com puc fer per aconseguir arribar-hi?
Cristina Albó

Hola MiAw,
El porno NO és un documental, el que surt al porno és ficció, l'única funció del porno és excitar, NO educar, per tant no podem agafar el que surt al porno com una realitat.
L'orgasme es defineix per aquella sensació que cada persona sent i aquesta, és molt subjectiva, és a dir, entre dues noies o entre dos nois hi pot haver diferències a l'hora d'explicar el que han sentit. De totes maneres, el que és comú és que l'orgasme és una sensació molt plaent que culmina després d'una relació sexual en parella o amb un mateix.
Per tant, no comparis amb el que passa en el porno i centra't en les teves pròpies sensacions!
Una abraçada ben forta!
Helena Angel
Psicòloga. Consulta Jove de l’Iesp
@HelenaAL
www.consultajove.cat
www.iesp.cat