Ginecòleg
Hola, la meva consulta és sobre com puc obtenir visita al ginecòleg, ja que vull començar a utilitzar algun mètode anticonceptiu.
El problema és que ara mateix estic estudiant fora i per tant no tinc gaire disponibilitat per preguntar al meu CAP, i pels meus pares és un tema tabú i per això no els hi puc consultar a ells.
Moltes gràcies per tot!
Mariona Busto

Hola Carla!
Doncs el circuit que se segueix per anar al ginecòleg des de la sanitat pública és a través del CAP. El teu metge de capçalera et pot fer la derivació perquè puguis fer-te una primera visita. També pots anar a la Tarda Jove del CAP del teu municipi, on tenen servei de ginecologia i podem assessorar-te.
Per altra banda, si tens alguna assegurança mèdica privada, pots demanar hora directament amb un ginecòleg que entri dins del quadre mèdic de la teva mútua.
I evidentment, sempre pots anar a algun ginecòleg de forma privada i pagar els honoraris de la primera visita. Tot i que tenint les altres dues opcions, pensem que no té massa sentit que et gastis diners per un servei que pots obtenir de forma gratuïta.
Per últim, comentar-te que anar al metge (sigui quin sigui) no hauria de ser un tema tabú. Totes les noies/dones hem d'anar al ginecòleg en algun moment de la nostra vida. I normalment és a l'adolescència quan hem de fer la nostra primera visita amb aquest especialista. Recorda que quan es tracta de salut no hi ha tabús que valguin!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança Carla!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
www.consultajove.cat - www.iesp.cat