Fa temps que us estic escrivin i necesito ajuda ara mes que mai.
Hola, un noi de la meva classe m'ha demanat de quedar algun dia per liarnos, pel whats app m'obra cada dia quan acaban las classes. A mi ell per liarme vale pero el prblema esque no se si u fare be o malament. Amb veig capaç i vull perque fa temps que gent mu demana i jo els i deia que no perque no sentia estar preparada i per por a fero malament, pero ara amb be aquesta por un altre cop i penso per algun noi tindre que començar a liarme. Pero necesito consells siusplau, se que diueu que surt sol pero jo no ser la cago molt i necesito trucs o consells.
Moltissimes gracies.
Mariona Busto

Hola lola2!
Com molt bé dius, és important sentir-se preparada, però també és molt important que ho facis amb aquella persona que tu vulguis, amb la que et sentis a gust, que hi tinguis confiança, que sentis alguna cosa especial, etc. Tot això t'ajudarà a estar més tranquil·la i a afrontar aquest primer petó més confiada i sense tantes pors i dubtes. Quan forcem la màquina i volem avançar-nos sense estar del tot convençudes, el nostre cervell es bloqueja i no ens deixa gaudir de la situació. Així que millor no precipitar-se, no creus?
Has de tenir present que ningú neix ensenyat, així que tranquil·la! Tots hem passat per una primera vegada, i de mica en mica anem "perfeccionant" la nostra tècnica. Pensa que no hi ha una única manera de fer petons que agradi a tothom. Si tu tens menys experiència, deixa que sigui l'altra persona la que porti el ritme i tu deixa't portar. Notaràs que el teu cos et parla, t'anirà indicant què necessita, ja ho veuràs! Recorda que només t'has de deixar portar fins on tu vulguis.
Alguns trucs: porta algun caramel o xiclet per evitar tenir la boca seca fruit dels nervis (la higiene bucal és molt important), vigila amb les dents i els cops, vés en compte amb les baves, comença amb un ritme suau i adapta'l al de l'altra persona, etc.
Estigues tranquil·la perquè ja veuràs com les coses flueixen millor del que esperaves!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
www.consultajove.cat - www.iesp.cat