Estic embarazada?
Bones,
Tinc un problema i no em veig amb forçes per fer-me una proba,
La situació esta així:
Vaig tenir relacions fa cuatre mesos, al seguent més em va baixar la menstruació, però desde llavors no m'ha
tornat a venir, no he tingut cap relació sexual desde llavors, em podrieu ajudar? Estic espantada no se que fer...
Gracies per la vostra feina ens ajudeu molt!
Mariona Busto

Hola Acduu!
Si et va venir la regla després de la relació sexual, en principi no hi ha embaràs. Un retard en la regla pot ser degut a molts motius i no sempre és per un embaràs. De totes maneres, i per sortir de dubtes, et recomanem que et facis una prova d'embaràs. Si surt positiva, hauràs de ser forta, afrontar la situació, i prendre moltes decisions gens fàcils. Hauràs de demanar hora amb el ginecòleg perquè pugui determinar de quant estàs i quines opcions tens. Evidentment, si ets menor d'edat, hauràs de parlar-ho a casa.
Si surt negativa, et recomanem que igualment demanis hora amb el ginecòleg per valorar a què és degut aquest retard de tres-quatre mesos. És important portar un bon control ginecològic, i més si ja hem iniciat la nostra activitat sexual.
Recorda la importància de fer servir el preservatiu en totes les relacions sexuals, d'aquesta manera podràs gaudir de la sexualitat de forma responsable i sense haver de patir.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
www.consultajove.cat - www.iesp.cat