Estic confosa
Hola, la veritat es que em sento molt confosa, desde fa un temps que em sento més atraiguda per una noia, és una amiga i crec que el carinyo que tenia cap a ella ha augmentat a més, se que els meus pares no em respatllerien en una cosa aixi i realment no se que fer.
M'anirien bé uns consells, gràcies.
Mariona Busto

Hola Yaaaaaas!
Et recomanem que no et precipitis ni t'atabalis. Sentir dubtes sobre la nostra orientació sexual en algun moment de la nostra vida, especialment a l'adolescència, és molt habitual. Així que tranquil·litat!
Dóna't temps per anar esbrinant què sents i per qui ho sents. No oblidem que atracció, admiració i enamorament, no són la mateixa cosa (encara que totes tres coses poden donar-se alhora). Recorda que el que defineix la nostra orientació sexual és de qui ens enamorem. Per tant, les situacions i circumstàncies que vagis vivint t'ajudaran a saber de qui t'enamores. Així que no vulguis corre ni t'angoixis. Dóna't temps!
Si finalment veus que t'enamores de persones del teu mateix sexe, ja arribarà l'hora de comentar-ho a casa. Encara que et sembli en un primer moment que els teus pares no et donarien suport, a vegades podem sorprendre'ns. Segurament necessitaran el seu temps d'acceptació i assimilació, ja que vivim en una societat heteronormativa, on encara costa l'homosexualitat, encara que s'han fet passos molt grans per una major acceptació. Igual que tu has necessitat un temps per saber com et defineixes, ells també el necessitaran. Si arribés aquest moment, hi ha associacions com la AMPGIL (
) que ajuden precisament als pares a acceptar l'orientació sexual dels seus fills i a donar-los suport i informació.
Et pengem un article de la nostra companya Paula Alcaide que parla precisament de la sortida de l'armari amb els pares:
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
www.consultajove.cat - www.iesp.cat