m'he enamorat del meu amic
hola,
tinc 14 anys i soc homosexual, fa 23 dies que vaig coneixer un noi que segons el que ell diu es heterosexual pero tothom diu que sembla gay, el cas es que a mi em mola ell i no se si dir-li perque m'arrisco a perdre la seva amistat pero per un altre part penso que li haig de dir perque si hi tinc alguna posibilitat es la forma de saber-ho i si no hi ha cap posibiolitat potser em deixa de parlarm'he. QUE EM RECOMANES?
Gracies.
Mariona Busto

Hola Marc!
Com saps sempre que expressem allò que sentim, correm el risc que els nostres sentiments no siguin correspostos (això tant en parelles heterosexuals com homosexuals). Evidentment que a ningú ens agrada no ser correspostos, però quan això passa l'amistat no té per què canviar, tot i que s'ha de valorar de quina manera es gestiona a partir d'ara perquè cap dels dos pateixi i perquè us sentiu a gust.
Dir-li o no dir-li? Això és decisió teva. Et proposem que posis en una balança els pros i contres de fer-ho. Com gestionaràs la seva reacció sigui la que sigui? Si finalment en parles amb ell, és important que busquis un bon moment, pensa que us coneixeu de fa 23 dies i potser abans de fer un pas tan gran, pots donar-te una mica més de temps per veure les coses més clares i anar sobre segur.
Comentar-te també que encara que la gent digui que sembla gai, això no vol dir que ho sigui. Perquè... què vol dir que sembla gai? Pensa que hi ha molts estereotips entorn l'homosexualitat, mites i falses creences de com ha de ser o comportar-se un noi gai, i no sempre són reals. Per tant, l'única persona que pot definir la seva orientació sexual és ella mateixa.
Esperem que vagi molt i molt bé!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per utilitzar el Consultori Marc!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove
@marionabusto
www.consultajove.cat