No se com puc dir-li a la meva mare...
Holaa!!
Tinc parella estable des de fa un any quasi, i fa temps vam tenir per primer cop relacions sexuals i encara no els hi he dit als meus pares. La veritat és que la meva mare s'altera moltíssim només de pensar que he pogut fer alguna cosa, ja que l'altre dia em va trobar uns condons al bolso i es va enfadar amb mi, li vaig dir que eren d'una amiga, però no em creu i ara quasi ni em parla.
M'ha amenaçat amb portar-me al ginecòleg per veure si he mantingut relacions o no, és possible que ho puguin descobrir? Amb la meva parella hem acordat que no mantindríem relacions fins d'aquí molt, o com a minim fins que les coses es calmin.
Sóc una persona responsable, se el que he de fer per no quedar embarassada ni contagiar-me de cap ETS, sempre ho he fet amb protecció, i la meva parella les poques vegades que ho hem fet mai ha ejaculat dintre meu (per anar sobre segurs). No puc mentir a la meva mare eternament, però se que el pitjor que puc fer ara mateix és dir-li la veritat.
No se que fer, perquè tampoc m'agrada enganyar-la, però m'encantaria poder confiar en ella en aquests temes, que puc fer?
Bé, moltes gracieees per la vostra atenció espero que em pogueu ajudar estic desesperada
Cristina Albó

Hola asdfsdgjbv,
És normal que els nostres pares s'alterin o es sorprenguin quan s'assabenten que els seus fills o filles ja han mantingut relacions sexuals, penseu que per a ells sempre sereu els seus "petits" i "petites". Per tant, si tu t'has de sentir més còmode explicant-li fes-ho (deixant clar el per què per a tu és important que ho sàpiguen) però tingues clar que necessitaran un temps per a assimilar la informació.
Pel que fa a la visita al ginecòleg, no hauries de patir per res. El ginecòleg l'única cosa que pot veure per determinar si has mantingut relacions sexuals amb penetració o no, és si detecta que l'himen està intacte o no. Però com hem dit en moltes altres consultes, l'himen NO és el que determina si som verges o no. Perdem la virginitat quan tenim relacions sexuals per primera vegada.
L'himen pot ser de moltes formes i tipus, més rígid, més flexible, amb forats, fracturat, etc... per tant, que hi sigui o no, no pot determinar res. Inclús hi ha nenes que es trenquen l'himen fent gimnàstica rítmica, practicant esports d'impacte, etc.
Una abraçada i gràcies per escriure al consultori!
Helena Angel
Psicòloga - Consulta Jove Iesp
@HelenaAL
www.consultajove.cat - www.iesp.cat