Ferida i risc d'embaràs
Hola adolescents!!!
Avui he fet sexe anal amb el meu novio (en fem molt sovint perquè ens sentim més segurs que amb el sexe per la vagina per por a que es trenqui el perservatiu i això). La cosa està en que m'ha sortit sang del anus... És per què m'ho ha fet massa fort i m'ha provocat una ferida? Encara em fa mal...
I una cosa més, ahir quan vam quedar també vam fer sexe anal, però la cosa està en que ho vam fer sense perservatiu per darrere, i va haver-hi un moment que va sortir-se el penis i em va tocar la vagina però només un segon i encara no s'havia corregut, hi ha risc d'embaràs? La regla m'ha de baixar aquesta setmana, i tinc por que sí que hi hagi algun risc d'embaràs...
Una cosa més, per darrere també es poden contagiar MTS?
Moltíssimes gràcies per adelantat, sou els millors!!!
IESP

Hola Cucut!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga del servei de Consulta Jove de l'IESP. En primer lloc, si encara surt sang i et fa mal et recomanem que vagis al metge perquè pugui valorar-ho. Quan parlem de salut, hem de deixar la vergonya fora! Pensa que una ferida a l'anus pot infectar-se fàcilment, ja que està en contacte amb femtes de forma habitual. Recordeu que el sexe anal necessita preparació i que l'anus no lubrica de forma natural com la vagina, per tant és fonamental l'ús d'un bon lubricant (si pot ser, de base aquosa) apte per sexe anal.
És evident que el sexe anal evita la possibilitat d'un embaràs, però això no vol dir que no s'hagi de fer servir preservatiu, ja que poden contraure's infeccions de transmissió sexual (ITS). També és molt important, canviar de preservatiu si després del sexe anal es vol passar al sexe vaginal o oral per evitar alguna possible infecció.
Pel que ens expliques que el penis va tocar un moment la teva vulva, però no va entrar a dins, les probabilitats d'embaràs són molt baixes. De totes maneres, us recomanem que a partir d'ara feu servir preservatiu, així us evitareu mals de cap.
Si veus que la regla no et ve, tot i que les probabilitats d'embaràs són baixes, fes-te una prova d'embaràs per sortir de dubtes.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat