masturbació
Hola m'agradaria que aquesta consulta fós anonima! gracies
Bé doncs ja fa un temps que de vegades m'arribo a ficar molt calenta i el cas és que a l'hora de fer-me dits, no se com es fa! es treca el iemen? Gracies adolescents!
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per fer-nos una consulta!
Doncs mira, l'himen en realitat té un forat al centre (és com una anella enganxada a les parets de la vagina) i per aquest motiu no es trenca si s'introdueix un tampó o un dit, perquè són mesures petites.
Ara bé, si s'introdueixen més dits, podria ser que l'himen es trenqués, sí. Ja veus que és molt fàcil (inclús fent determinats esports), però és que la importància de l'himen és més cultural que física en realitat! Que es trenqui l'himen no vol dir deixar de ser verge (un altre concepte molt cultural): la virginitat és perd amb la primera relació sexual amb penetració (tot i que hi ha persones que fan altres pràctiques i ja estan tenint relacions sexual, clar!)
Una abraçada i espero haver-te ajudat! 
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat