Dubtós i confós!
Hola,
Bé, és la primera vegada que escric aquí, i també la primera vegada que parlaré d'aquest tema amb algú, així que espero que em pogueu ajudar;
Tinc 15 anys, a punt dels 16, i ja porto bastants anys dubtant sobre la meva sexualitat. No m'acabo "d'etiquetar" en ninguna categoria. Sóc verge i no m'he liat amb ningú mai, encara. Però el cas es que no se si sóc gay, bisexual o hetero. Físicament, sento atracció pels homes, (entre una noia i un noi, em fixo bastant més en el noi) i tindria relacions amb un noi abans que amb una noia (tot i que no tindria cap problema de tenir-ne amb alguna), però en l'àmbit "sentimental" no em veuria convivint o ni tan se vols tenint una relació amb un noi, tot al contrari, crec que em sentiria més a gust amb una noia.
Estic bastant desesperat perquè tinc un embolic de mil dimonis i ja porto bastant de temps rumiant-t'hi. Ja se que sóc a l'adolescència i tinc cambis hormonals i que les hormones les tinc alterades, per això mateix desitjo realitzar aquesta consulta que espero que em respongueu el més aviat possible.
IESP

Hola Anònim Temporal!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga del servei de Consulta Jove de l'IESP. Benvingut al Consultori, ens alegra que t'hagis animat a fer una primera consulta! Esperem poder ajudar-te una miqueta! ;)
El que et passa és força habitual a l'adolescència, per tant tranquil. El que defineix la nostra orientació sexual és de qui ens enamorem, per tant és homosexual la persona que s'enamora de persones del seu mateix sexe, amb independència que tingui (o no) relacions sexuals amb ella. Fixa't per tant que res té a veure amb qui te'n vas al llit. Aleshores, quan saps que ets gai? Quan t'enamoris! Així doncs, la nostra recomanació és que no t'atabalis, perquè les situacions i circumstàncies que vagis vivint t'aniran ajudant a descobrir-ho.
El que has de tenir present és que, siguis homosexual, heterosexual o bisexual, el més important és que puguis estimar i viure la teva sexualitat de forma lliure, sense que això condicioni la teva vida en cap aspecte!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat