PER QUÈ?
Hola!
El cas és que crec que sóc lesbiana, però no vull admitir-ho. Tinc alguns amics que són gays i lesbianes i em diuen que no és res dolent, que a ells el que més els hi va costar va ser explicar-ho als pares però una vegada fet ja es van quedar molt bé. El meu problema és que a mi més igual els meus pares o la meva familia, jo no vull reconeixer que soc lesbiana perque no ho vull ser. És normal que pensi d'aquesta manera? Es que tothom em diu que ells ho van tenir molt clar i se sentien orgullosos de ser com eren, pero jo no vull ser-ho. No em vull liar amb cap noia perquè em fa cosa. Què puc fer?
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de consulta jove de l'Iesp. Pel que ens expliques ens dona la sensació que estàs o en el procés d'assumpció de la teva orientació sexual o d'homofòbia o lesbofòbia interioritzada.
La nostra companya Paula Alcaide és una psicòloga especialitzada en el tema i té un article molt interessant a la seva pàgina web. Te l'adjuntem:
Si vols i et ve de gust, dona una volta per la seva web i potser trobis la lectura que t'ajudi.
Per part nostre només voldríem dir-te que t'estimis, siguis com siguis, l'orientació sexual és la brúixola que indica de qui ens enamorem, i viure-ho de forma tranquil·la, serena, amb amor i amb tots els sentits hauria de ser el que tots i totes hauríem de construir. Per a evitar que les persones pateixin per aquest tema.
Gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat