No se el que és, però ella és el meu tot
Fa uns mesos vaig començar a tenir una conexio amb una de les meves millors amigues. Al principi pensava que tot eren coses meves, pasavem la majoria del temps juntes. Anavem al mateix institut, a l'hora del pati sempre juntes i abrasades, dormiem juntes la majoria de nits. Mai m'havien agradat les noies, fins ara. Ella va començar a sortir amb un noi i actualment estan junts. Al principi tot era igual encare que jo no podia estar amb ells, em feia mal quan la veia besanse amb el seu xicot, estan en tot el seus drets, pero ami em feia mal. Vaig començar a tenir una mala relacio amb ell, fins que em vaig enterar que ells dos barellaven perque ell no vulia que ella quedes amb mi. Com se que ell es important per ella jo sola m'estic allunyan d'ells encare que se, que li faig mal a mi pero sobre tot a ella. Me l'estimu molt, se que ella em protegeix devant d'ell dien que no em deixara de costat per ell. Estic enamorada d'ella i estic feta un lio. Soc bisexual? Necesito ajuda adolescents.cat
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de consulta jove de l'Iesp. Quan parlem d'orientació sexual (homosexualitat, heterosexualitat i bisexualitat), s'ha de diferenciar entre:
a) Atracció: allò que podem sentir cap a persones tant del mateix sexe com del sexe oposat, i l'enamorament un sentiment intens on visualitzen a l'altre en una relació, compartir més espai, temps, etc.
b) Enamorament: que és el que defineix l'orientació sexual. Així que pel fet de tenir relacions sexuals amb una persona del mateix sexe no vol dir ser homosexual, o que et sentis atret per una persona del sexe oposat vol dir ser heterosexual.
Amb el temps mica en mica t'aniràs definint, no tinguis pressa. I intenta parlar amb ella, pel que ens transmets, teniu una relació molt bonica i seria una pena que deixéssiu de parlar-vos!
Gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat