sexe
Bon dia Anissa Ouali, és la meva primera consulta a adolescents.cat, i espero que puguis ajudar-me!!
Tinc 19 anys, i crec que tinc un problema... He tingut alguns xicots o "lios" en el meu passat, he perdut la virginitat als 15 o 16 anys aixi i encara que ho hagi fet, mai m'he posat jo adalt, mai he fet cap paja ni xupar-li. Ara porto 1 any amb el meu novio, ho fem sovint pero perque ell fa els primers passos, i per que ell fa tot.
Tinc molta vergonya, i sempre he tingut vergonya en el fet de llençarme jo, de fer-ho malament.
El meu novio te uns anys mes que jo, te molta experiencia en el sexe, hi ell en el passat a estat amb ties mes grans que jo també. A vegades, em pregunto per que segueix amb mi ja que no soc com ell li agradaria que sigui, nose.
Si faig aquesa consulta, es per que m'ajudeu en com perdre la vergonya, ja porto un any amb ell, i per la seva part te moltes ganes de que li xupi, i ho entenc, i jo també tinc ganes ja que es algo "normal" estic segura.
Suposo que aixo no nomes me passa a mi
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de consulta jove de l'Iesp, companya de l'Anissa, espero que no et faci res que contestem nosaltres ;)
És molt normal que al principi ens costi donar passos, no pateixis, el més important és que els passos els donem quan ens sentim amb ganes i preparats per a donar-los!
Primer de tot, valora si vols donar aquest pas amb ell, ens preocupa que diguis "em pregunto per que segueix amb mi ja que no soc com ell li agradaria que sigui", això t'ho ha dit ell? ho penses tu? revisa la teva autoestima ja que si aquest és el tema no és just que et tractis així!
Si vols començar a experimentar, per exemple amb la masturbació i les carícies, pots parlar-ho amb ell i demanar-li que t'ajudi, que vols aprendre però que ell et guiï, al menys al principi. Si comences per la masturbació, poc a poc aniràs agafant confiança i podràs anar fent passes, augmentant la curiositat, i amb ganes de seguir aprenent! Però sobretot sense pressió, la pressió i el sexe no funcionen bé!
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat