Necesitats
Hola, soc una noia de 16 anys y crec que no es normal el que em pasa perque no li pasa a ningún dels meus amics. El que em pasa es que m'he masturbat molt poques vegades perque no es una cosa a la que li trovi molt interés ni lo trobo res del altre mon, encanvi els meus amics diuen que gaudeixen de fer-ho pero yo no sento res. Quan he tingut alguna vegada novi he tingut ganas de perdre la virginitat y siempre em crida més el fet de fer l'amor y no tant la masturbació. El problema está en que soc verge y no tinc novi ara, llavors no se como solucionar les meves "ansies" per fer-ho si tocan-me no sento res (encara que no estic molt segura que ho hagi fet bé).
Espero que li troveu sentit a aixó, gracies per adelantat.
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de la consulta jove de l'Iesp. Tenir relacions sexuals amb una altre persona sovint ho podem idealitzar, i podem imaginar que gaudirem moltíssim, i per a poder gaudir ens hem de conèixer molt i molt, tant de forma individual com en parella!
Per aquest motiu potser penses que serà molt millor fer-ho que masturbar-te.
La masturbació és una forma de conèixer el teu cos i el teu plaer, saber què i com t'agrada i què no t'agrada... Per tant, la masturbació és l'eina que tenim per conèixer quines zones del cos ens agraden més, són més excitants i també per descartar les que no (ens referim a tot el cos).
Si ens centrem en els genitals femenins, les zones més sensibles estan situades per fora, per exemple el clítoris, els llavis...i pots jugar amb aquestes zones de diverses maneres, per exemple amb el xorro de la dutxa (la pressió de l'aigua ajuda a estimular aquesta zona), amb un coixí entre les cames o també amb els dits, acaronant el clítoris per exemple. Per tant, no cal introduir RES per la vagina per a arribar a l'orgasme.
Per això és important conèixer els propis genitals i veure on està cada cosa, ja saps on està el teu clítoris? Saps com és l'entrada de la teva vagina?
Gràcies per la teva confiança!!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat