Preocupacions!!
Hola, cada vegada que ho faig amb el meu novio tinc temo i penso de que es trencara el persevatiu, i la meva mare encara no sap que ho he fet i ja porto 11 vegades fen-ho, que faig quan penso aixo i tinc temo de que es trenque?
Gràcies.
IESP

Hola Gràcies!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga del servei de Consulta Jove de l'IESP. Has de tenir present que el preservatiu, si s'utilitza correctament, és un mètode anticonceptiu segur. Per evitar ensurts, és important que sempre comproveu que no estigui caducat, que quan l'obriu vigileu amb les ungles no fer-lo malbé. Deixeu sempre el dipòsit lliure perquè el semen quedi allí un cop ejaculi el teu nòvio. Col·loqueu-lo bé en el penis (llegiu les instruccions d'ús) i vigileu que no s'escorri dins la teva vagina. I per acabar de quedar més tranquils, sempre que acabeu recordeu comprovar que no s'hagi trencat.
No oblideu que heu de fer servir un preservatiu nou cada cop que tingueu relacions sexuals! ;)
Si feu un bon ús, podeu estar tranquils. De totes maneres, recorda que si hi ha algun incident amb el preservatiu (es trenca, se't queda dins la vagina, etc.), podeu fer ús de l'anticoncepció d'emergència, que com saps no s'ha d'abusar d'ella, però en casos com aquests està indicada.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per utilitzar el Consultori!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat