Primera regla! :-(
Hola, us presento el meu problema: ahir em va venir per segona vegada la regla, la primera va ser el mes passat, però com q era molt fluixa no li vaig dir a ma mare i vaig publicar un comentari i algunes noies em van dir q podia ser un avis no li vaig fer cas. El problema és q ara m'ha vingut molt més forta, em trobo malament, tinc mal de panxa... Ara entenc tot el q publiqueu sobre la regla, i estic al càmping. No se q fer pq estem amb uns amics, a una noia també li va venir, però com ja fa temps q la té està més acostumada, i jo no vull q sem noti, pq a mes ens anem a banyar al riu i si no em puc banyar q faig??
Una altra cosa: he dit q em va venir ahir, però ahir em va tacar el banyador, no em trobava malament i no vaig notar res, com pot ser si en teoria quan em banyo es talla la regla??
Gràcies anticipades i felicitats per la feina q feu!!😘
Pd: responeu el més aviat possible sisplau!! (si no podeu no patiu q tots sabem q teniu molta feina!!)
IESP

Hola!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga del servei de Consulta Jove de l'IESP. Tenir la regla és la cosa més natural del món, així que benvinguda a una nova etapa de la teva vida, on la regla farà acte de presència cada mes! ;)
Si tu no ho dius, la gent no té per què assabentar-se que t'ha vingut la regla. De totes maneres, si et trobes malament, tens mal de panxa, etc. comenta-ho amb algun adult de confiança (la teva mare o germana, per exemple) perquè pugui donar-te un cop de mà! Pensa que totes les noies/dones passem per això i algú amb més experiència en el tema pot ajudar-te. No tinguis vergonya!
Si vols anar a banyar-te al riu, pots fer-ho si et posen un tampó. Per altra banda, no és cert que la regla es talli si et banyes o et dutxes, és un mite. De fet, quan tenir la regla ens hem de dutxar igualment i la regla segueix venint els dies que toca.
Esperem haver-te pogut ajudar una mica.
Una abraçada ben forta i a seguir gaudint del que queda de vacances!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat