Ja no puc més...!
Bon dia adolescents!
Cada vegada que he de sortir de festa (a la festa major del poble o d'algun poble de la comarca) o he d'anar a algun lloc amb les amigues (holi, cinema...) em poso molt nerviosa i no tinc ganes de menjar. A part, quan menjo em vénen les ganes de vomitar-ho i em noto molt nerviosa. No sé què em passa...
Faig per aquest apartat de Sexualitat la pregunta perquè no sé si és per por de relacionar-me amb la gent o de liarme amb algú (ja que no ho he fet mai), no ho entenc...
Per altra banda tinc l'autoestima molt baixa i ja m'he hagut de desactivar dos cops la compte d'ask perquè em deien que per molt bon cos que tingués, era un cardo igual i era molt falsa quan jo no havia fet res...
Ja aprofito per preguntar una cosa... tinc 15 anys, medeixo 1'69 i peso 52'9. Està bé el meu pes respecte l'edat i l'alçada? És que tothom diu que em noten molt prima...
Moltes gràcies per tot! Seguiu així!
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de la consulta jove de l'Iesp. ens fas una consulta molt completa, i ens preguntes coses que anirien als consultoris d'alimentació i de psicologia però intentarem ajudar-te en el que puguem!
En primer lloc, quan hi hagi festes intenta calmar-te i relaxar-te, has d'anar amb la intenció de passar-t'ho bé, intenta centrar-te en això i no en si hi ha una oportunitat de liar-te amb algú, fixa't en lo malament que ho has passat fins ara i en cap festa ha passat. No t'ho passis més malament, veuràs com si vas amb l'objectiu de gaudir-ho i divertir-te, aquests nervis es converteixen en energia i no en malestar!
Pel que fa a la teva autoestima, no pots només basar-la en les opinions de la gent que no et coneix i es fa una imatge de tu a través d'un compte de contactes. La teva autoestima has de basar-la en la imatge que tens tu de tu mateixa, en el teu valor com a persona, com a dona i com a persona que es relaciona amb familiars i amics, etc... Intenta centrar-te en tu mateixa, en les coses que t'agraden a tu i no tant en les coses que els altres volen que els agradi de tu.
I per últim, el pes, nosaltres no en sabem massa però sí que és poc pes per l'alçada que ens dius que tens. Intenta consultar al consultori d'alimentació o consulta-ho amb el teu metge de capçalera, és important descartar anèmies, etc...
Gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat