tinc ganes
Hola, volia que em dongueesi-ho un consell:
Tinc ganes de fer-ho però crec que sóc massa petita i tampoc se on i quan. Els qui ho heu fet, on ho heu fet? si és a casa vostre com heu fet perquè no hi haguès ningú a casa? perquè a més tinc 3 germans.
Amb quina edat recomane-ho fer-ho?
A més, nose si m'entrarà i com podria fer per aconseguir un condó?
Gràciess!! i ho sento per les faltes.
IESP

Hola ...!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga del servei de Consulta Jove de l'IESP. És normal que a l'adolescència la curiositat per la pròpia sexualitat i per la sexualitat compartida augmenti considerablement. Nosaltres més que fixar una edat en la qual es recomana iniciar l'activitat sexual, considerem que és més important que la persona se senti preparada per fer una pas tan important que requereix maduresa i molta responsabilitat. També cal trobar a la persona amb la qual es vol compartir un moment de tanta intimitat, cal molta confiança.
Per trobar un lloc on fer-ho hauràs de fer ús de la teva imaginació i trobar el lloc i dia adequats. No sempre és fàcil, però la majoria d'adolescents s'han trobat amb aquest "problema" en algun moment de la seva vida!
La vagina està preparada perquè hi entri el penis, però perquè aquest entri fàcilment, sense mal, és molt important estar tranquil·la i relaxada, a més de prou excitada perquè la lubricació vaginal faciliti la penetració.
Per comprar condons pots anar a qualsevol farmàcia o també en trobaràs a alguns supermercats.
Per últim, dir-te que aquestes ganes que tens de fer-ho són completament normals a l'adolescència, però és important no deixar-se portar per tantes ganes i deixar que les coses flueixin i passin en el moment que han de passar. No cal córrer!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat