no sé si estic embarassada
avui és el 8è dia que no em baixa la regla, un dia vam tenir relacions i quan vam acabar, al aixecarme, el preservatiu se'm va quedar en mi, i no sé si amb aixó em podria haver quedat, o un altre dia, també he canviat hàbits alimentaris i de rutina
IESP

Hola a12!
Un retard a la regla pot ser degut a molts motius diferents i no sempre són per un embaràs. De totes maneres, si el preservatiu va quedar-se dins la teva vagina després d'haver mantingut relacions, en aquest cas pot haver risc d'embaràs no desitjat. Per tant, si ja fa 8 dies que t'hauria d'haver vingut la regla et recomanem que et facis una prova d'embaràs per sortir de dubtes. Si et surt negatiu i la regla segueix sense venir, et recomanem que repeteixis la prova en uns dies i que demanis hora amb el teu ginecòleg per valorar a que és degut aquest retard.
També pots anar al servei de Tarda Jove del Centre d'Atenció Primària (CAP) de la teva població on podràs visitar-te i assessorar-te de forma confidencial.
Recorda que quan el preservatiu es trenca o es queda a dins de la vagina, és una situació de risc en la qual està indicat prendre l'anticoncepció d'emergència per tal d'evitar un embaràs no desitjat.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat