Erecció precoç
Hola, sóc un noi de 16 anys i tinc un problema molt gran i és que sempre que estic amb una noia i em comença a tocar em corro de seguida, jo estic tranquil i els dos volem fer-ho però no hi ha manera que aguanti més. Fa temps que em passa, ella em diu que no passa res però a mi em fot molt. He estat buscant com solucionar-ho però no sé que fer. Em podrieu aconsellar sobre el que puc fer sisplau, gràcies.
IESP

Hola Takpe!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga del servei de Consulta Jove de l'IESP. És normal que un noi jove i amb poca experiència ejaculi de pressa. Des de la pornografia ens fan creure que no, que un noi hauria d'estar molta estona penetrant i aguantant fins a ejacular... Però la realitat és que l'ejaculació és una resposta normal del cos quan està excitat i és involuntària. Què pot fer el noi llavors? Aprendre com funciona aquesta resposta per allargar-la.
Et recomanem en primer lloc que practiquis amb la masturbació tu sol, es tracta que intentis detectar el que s'anomena punt de no retorn, que és just aquell punt on encara que deixis d'estimular el penis aquest ejacularà de totes maneres. Així doncs, si aprens a detectar-lo i t'atures o afluixes el ritme una mica abans d'aquest punt aconseguiràs més "control" de la teva resposta sexual i podràs allargar una mica més el moment d'ejacular.
Un altre factor que influencia molt és l'ansietat de rendiment: "ho faré bé?", "aguantaré prou estona?", etc. Tots aquests missatges interns que un es dóna, en lloc d'ajudar-nos ens posen més pressió i fan que les coses no surtin com un volia. Així que molta tranquil·litat i sobretot confiança amb la persona amb la qual s'està compartint un moment de tanta intimitat.
Per últim, recorda que si s'ejacula ràpidament, realment no passa res greu: l'important és gaudir tots dos, així que li toca a l'altra! :) A més, el cap d'una estona podràs tornar a tenir una nova erecció i tornar-ho a intentar.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat