No sé que fer ja...
Hola, tinc un dubte que fa dies que no m'ho puc treure del cap, espero que puguis ajudarme
Si mai no m'he depilat el pèl púbic és normal que no sàpiga com he d'actuar i quin és el millor mètode?
I a l'hora de tenir relacions sexuals, és normal que ser verge hem pugui frenar i tingui por?
També vull dir un altre cosa, que faig si no em veig bé amb el meu cos i si penso que no m'estima ningú?
Espero que m'ajudeu...
Gràcies!
IESP

Hola Alii!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga del servei de Consulta Jove de l'IESP. Anem per parts, en primer lloc dir-te que ningú neix ensenyat, i per tant, si mai t'has depilat el pèl púbic, és normal que no sàpigues com fer-ho o quin és el millor mètode! Recordar-te que depilar-se el pèl púbic (o de qualsevol altra part del cos) és decisió pròpia. A més, tenir pèl als genitals és el més normal i natural que hi ha i no impedeix mantenir relacions sexuals totalment plaents. Per tant, si t'estàs plantejant depilar-te que sigui perquè tu realment vols fer-ho, sense cap tipus de pressió per part de ningú.
De mètodes de depilació n'hi ha molts, els més comuns són fer-ho amb fulla d'afaitar, cremes depilatòries (vigilant que no entri el producte en contacte amb la vagina), cera o depilació làser. El que et recomanem és que vagis a un centre d'estètica i que t'informis de les diferents opcions. Sempre és més fàcil assessorar-nos i que ens ho faci un professional!
Pel que fa a la segona pregunta, quan no tenim experiència o som "verges" és normal que davant de les primeres vegades estiguem una mica nerviosos. Per això és important que no vulguem córrer i que deixem que quan hagi d'arribar el moment, arribi. És important fer-ho amb una persona de confiança i sense cap tipus de pressió. Tot això ajudarà a que aquesta por que et frena, deixi de fer-ho i et sentis segura i preparada per fer un pas tan important. Recorda que per mantenir relacions sexuals cal maduresa i molta responsabilitat.
Per últim, recorda que és importantíssim que ens estimem i ens acceptem tal com som. Si no ho fem nosaltres primer, no deixarem que ningú ho faci. Per tant, et recomanem que et miris al mirall cada dia durant 5 minuts i apuntis al menys tres coses de tu que t'agradin (de la teva forma de ser o del teu físic). Potencia tot això bo i meravellós que tens, intenta millorar tot allò que no t'agrada tant i que estigui en el teu abast per ser canviat, i allò que no puguem modificar aprenguem a estimar-ho i acceptar-ho! D'aquesta manera seràs més feliç!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat