Dolor durant la penetració.
Hola, sóc una noia de 17 anys, per comoditat prefereixo no dir el meu nom.
En primer lloc agraeixo l'atenció i l'interés per ajudar-me a mi i a tots els que escribim aquí cercant ajuda i consell.
La meva consulta és simplement per aclarar algún dubte que tinc.
Fa aproximadament un any vaig tenir relacions sexuals amb penetració amb el noi que aleshores ere la meva parella.
Abans de la penetració ja haviem tingut relacions sexuals oralment i estimulant-nos, no només aquell dia.
Teniem bastanta confiança i va ser un moment agradable, però només va ser un cop ja que no vam tornar a tenir l'oportunitat i finalment la relació es va dissoldre (per motius externs a la relació sexual).
Explicat això, vull aclarir en primer lloc que no he tornat a tenir relacions sexuals amb penetració.
El dubte que tinc, i allò que em preocupa és que em va fer mal el moment de la penetració, Potser inconscientment estava nerviosa i això no va facilitar la situació, però va ser tot molt calmat, la meva parella anava lentament i estava molt atent a no fer-me mal i a que jo estigués còmoda i bé.
Després d'una estona, d'anar lentament i probant posicions i maneres, vaig començar a sentir que el dolor marxava, però en cap moment va anar-se'n del tot. Un cop avançada la situació no era ben bé dolor, sino ardor. Res insoportable però si una mica incòmode, no vaig poder gaudir plenament del moment.
Després d'allò jo mateixa he intentat explorar el meu propi cos. Dient-lo més clarament, he intentat masturbar-me amb els dits, i resulta que tot i que estic excitada i lubricada aquesta escoçor continua. Repeteixo que no és res insoportable, però sí incòmode.
No ho he intentat gaires vegades perquè sempre opto per l'estimulació del clítoris.
Amb això he comprobat que no era alèrgia al làtex, i dubto que sigui per nerviosisme (tot i que sé reconèixer que no he estat tant calmada al moment, ja que penso bastant en si em farà mal o no).
M'agradaria saber si es tracta d'una situació normal ja que la meva vagina no està estirada o acostumada encara a això.
També m'agradaria saber maneres d'adaptar-me, en cas de que sigui falta de costum. O maneres de tranquilitzar-me, si és possible.
Voldria poder gaudir de les relacions sexuals amb penetració lliurement i no estar pensant en si farà mal o no, i saber la causa de l'escoçor que tinc, que encara que no sigui forta i insoportable, voldria eliminar-la.
Moltes gràcies per l'atenció, espero la resposta.
Que vagi molt bé! :)
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de la consulta jove de l'Iesp. Moltes gràcies per la confiança! En primer lloc et diríem que el millor seria que anessis al metge per a que pugui explorar-te i detectar què passa dins la vagina, i què és aquesta coïssor. Els metges són els indicats a poder detectar i tractar si cal.
Pel que fa al dolor, és habitual en les primeres vegades, podria ser pels nervis o per l'himen (o per una barreja de les dues coses). Hi ha noies/dones, que no tenen himen però n'hi ha d'altres que sí i aquest pot ser de molts tipus: rígid, gruixut, prim, gros, flexible, dèbil, fort, etc... depenent de com sigui el teu, podria ser que el dolor vingués d'aquí.
Si tinguessis més relacions sexuals amb penetració doloroses, i una vegada hagis descartat que passi res a nivell físic amb una visita al ginecòleg, aleshores podries acudir a un servei o centre on hi treballin psicòlegs i fisioterapeutes especialitzats en sexologia clínica.
Per tant, el millor, és que consultis a un metge i li expliquis el que ens has comentat a nosaltres.
Una abraçada i moltes gràcies per escriure’ns!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat