Ho faig o no?
Fa més d'un any i mig que estic amb el meu xicot, i estic pensant de perdre la meva virginitat amb ell, ja que penso que és el noi de la meva vida. El problema és que tan sols tinc 15 anys i no se si realment estic preparada per fer-ho. Ell pensa que els dos hi estam, però jo no estic tan segura... Em podeu donar alguna opinio?
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de la consulta jove de l'Iesp. La nostra recomanació és que no vulgueu córrer.
És molt important que primer us conegueu bé, que jugueu, que us acaricieu, us abraceu, us feu petons, exploreu el vostre cos... i que conegueu què agrada i què no...
L'edat és un tema que us preocupa força, però més que l'edat, és important la maduresa i responsabilitat que s'ha de tenir per fer un pas tan important. El sexe pot arribar a ser molt divertit però també s'han de tenir clares les conseqüències que podem tenir si no ho fem amb responsabilitat. Així que si hi ha tanta por i dubtes, millor doneu-vos més temps i gaudiu d'altres maneres, no hi ha pressa i és important sentir-se preparada!
Per últim, com sempre diem, no oblideu tenir sempre a mà preservatius per si finalment decidiu fer-ho!
Una abraçada i gràcies per confiar en nosaltres!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consutajove.cat