Preguntes importants
Hola! Us escric per peguntar-us uns dubtes.
1- Fa temps avans de vindre'm la menstruació que trec líquid i s'em embruten les calcetes penso que és fluxe però que puc fer per evitar´ho?
2- M'he provat de ficar-me un tampó, però no hi ha manera de que m'entri (ni el més petit, ni de cap posició), em fa molt de mal quan ho intento, que haig de fer?
3- si haig de anar el ginecòleg podria anar sola amb 15 anys?
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de la consulta jove de l'Iesp. Per a no deixar-nos cap pregunta per respondre, les copiarem totes i les anirem responent a continuació de cada pregunta:
1- Fa temps abans de vindre'm la menstruació que trec líquid i se’m embruten les calcetes penso que és flux però que puc fer per evitar-ho?
No pots evitar-ho, el flux vaginal varia en funció del moment del cicle menstrual en el que et trobis, si estàs ovulant, si t'ha de baixar la regla, etc... No és res dolent, és natural i sa. Si t'és incòmode perquè tens molta quantitat pots utilitzar salva slip però el millor és que no facis res ja que és un mecanisme natural de neteja i de manteniment del pH vaginal.
És possible que no l'estiguis posant bé, et deixem un vídeo on explica molt bé com fer-ho:
Vr3X9EFqjsE
Amb 15 anys podries anar al Centre Jove d'Anticoncepció i Sexualitat de Barcelona, allà et podran atendre
però si tens bona relació amb la teva mare o amb una germana gran podries explicar-lis els motius pels quals vols fer-te una visita al ginecòleg, al cap i a la fi, no és res negatiu, és salut!
Moltes gràcies per escriure'ns i per la teva confiança!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat