Gay
Hola, vull ser totalment anònim. Tinc 15 anys i m'assembla que soc bisexual. Últimament em masturbo pensant amb nois però de vegades ho faig amb noies, tot i que poques vegades. A mi no m'agrada ser gay, els respecto però no vull ser completament gay. Com puc fer que m'agradin més les noies? I no em dieu que si m'agraden els nois que segueixi així perquè no em fa feliç. Tenir un rollo d'una nit encara però en aquest camí em fare gay del tot, cosa que no vull.
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
Mira, el cert és que les persones NO triem qui ens agrada o qui ens atrau... I en el teu cas, està clar que els nois també t'agraden. El fet de masturbar-se pensant en algú del mateix sexe no ens fa ser homosexuals, però si també ens agradaria experimentar o comencem a sentir coses per persones del mateix sexe ens aproporia més a ser homosexuals, està clar! De totes manera, com sempre diem aquí, ser hereto o homosexual no deixen de ser etiquetes per classificar, perquè la realitat és que les persones ens enamorem de PERSONES! :)
No podem forçar-nos i canviar una cosa que és natural, com la nostra orientació sexual. De manera que el problema no és pas que t'agradin els nois, sinó que ho visquis com una cosa negativa. Dedueixo que no et fa feliç perquè penses en les possibles conseqüències (reacció d'alguns familiars, comentaris de la gent, etc), així que és normal que faci por ser gay.
Seràs feliç, sobretot, quan no et vulguis imposar a tu mateix els sentiments i trobis algú que t'enamori (sigui noi o noia) i la resta de coses importaran menys segurament! Ara ho estàs decidint tot des del cap (pensant el que no vols), però quan un s'enamora o li agrada molt algú, s'adona que no pot canviar el que sent i agafa forces.
No se dir-te si finalment t'agradaran més el nois o les noies, però sí que et diria que no podem forçar un procés natural i que el primer que ho ha d'acceptar ets tu mateix :)
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat