Primera vegada
Hola Adolescents.cat!
Tinc 14 anys i ahir ho vam fer per primer cop (amb protecció) amb el meu novio. Al cap d'una estona d'intentar-ho va entrar, i no es que estigues nerviosa però em va fer bastant de mal. Avui em continua el mal a la vagina i al intentar fer-me dits el mal es més intens. Es normal ho hauria d'estar preocupada?
Tampoc m'ha sortit sang. Com puc saber si tinc el himen trencat? Sempre que es trenca el himen surt sang? Potser que el seu penis no acabés d'entrar i per tan no es trenqués?
I per últim, després de mantenir la meva primera relació sexual hauria d'anar al ginecòleg o podria esperar més temps?
Moltes gràcies!!!
IESP

Hola Anònim!
Encara que no et sentissis nerviosa, pot ser que no estiguessis molt lubricada i que la musculatura de la teva vagina estigués una mica tensa, i tot plegat provoqués que la penetració fos dolorosa i que aquest dolor encara es mantingui l'endemà. Recorda que si fa molt mal és millor parar, seguir jugant i no forçar la penetració.
Intenteu no estimular més la zona durant uns dies per veure si el dolor desapareix. Per la pròxima vegada mireu que la vagina estigui lubricada, no tingueu pressa per penetrar ràpidament. Deixeu que el vostre cos s'exciti de forma natural i veureu com tot és més fàcil ;)
Si no vas sagnar, pot ser perquè ja tinguis l'himen trencat. Moltes noies se'l trenquen amb altres activitats i ni s'adonen. Mitjançant l'exploració vaginal es pot saber si el tens trencat o no. Fins i tot es pot arribar a veure agafant un mirall i a través de l'observació directa. Tenir l'himen trencat o no, no és cap problema, per tant no cal preocupar-s'hi! Et recomanem però que si notes molèsties continuen visitis un ginecòleg.
En el moment que iniciem la nostra activitat sexual sempre recomanem començar a fer-nos revisions periòdiques amb el ginecòleg. No és que hi hagis d'anar de forma urgent, però sí que ho has de començar a valorar!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat