Ho explico?
Hola, tinc 15 anys i ahir em vaig tindre que prendre la pastilla del dia desprès. No se si explicar-ho als meus pares o no, em fa por pel que em puguin dir. No se que fer, ni el que és millor, ajuda porfa!
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, donar-te les gràcies per la teva consulta!
Bé, això és una decisió que has de prendre tu, ja que ets qui coneix als teus pares millor! Jo no se com són, ni com reaccionen quan una cosa els sorpren...
El fet que t'hagis hagut de prendre la pastilla del dia després no és pas dolent, ja que vol dir que has sapigut utilitzar els recursos i demanar l'ajuda necessària. Però si la pastilla te la vas prendre per no fer servir el preservatiu, seria una mica diferent, perquè això no hauria estat gens responsable (el fet de no fer servir el preservatiu)
L'important és que prendre's la pastilla és una cosa personal i íntima, però estaria bé que poguessis tenir la confiança amb els teus pares com per parlar d'aquests temes, ja que ells ens poden ajudar moltíssim! Una idea és explicar-li al que tinguis més confiança dels dos, i que entengui que li expliques perquè confies en ell/a i perquè vols comptar amb el seu SUPORT. Què en penses?
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat