Fàcil dir-ho a amics i cosins, però als pares...
Sóc una noia, tinc 14 anys i sóc homosexual.
Surto amb una altre noia(ella és bisexual) i gairebé portem 5 mesos, l'estimo molt i la relació va per llarg. Fem moltes coses juntes i gairebé sempre tinc el seu nom a la boca. Anem al mateix curs i a la mateixa classe, tots els nostres amics ho saben, els meus germans també, i les meves cosines també. dir-ho als amics, cosins i germans m'ha sigut súper fàcil però dir-ho als pares és molt complicat. Ho vaig provar de dir a la meva mare, ja que vaig aprofitar l'ocasió de que a l'institut un parell de nens em feien algun comentari tipu i feien el gest de les "tisoretes" amb les mans... Ho vaig dir a la tutora i ella els hi va explicar als meus pares. El meu pare en el sentit d'homosexualitat i bisexualitat no té la ment gaire oberta(amb perdó), quan ho vam comentar a casa jo plorava i al final vaig decidir que era el moment de dir-ho.
Vaig anar a l'habitació on la meva mare estava sola, la vaig fer assentar al llit i li vaig dir: Mama, allò que els nens em diuen a l'institut és veritat, m'agraden les noies.
I llavors ella ràpidament em va respondre: Només tens 14 anys, encara et queda molt per saber el que ets! A més, això és nota des que ets petit!!!
En dir-me allò me'n vaig anar de l'habitació i des d'aquell dia ja no els hi explico res íntim, ni quan em be la regla... no fos cas que encara sigui petita per això...
Tinc més que clar que sóc lesbiana però és impossible dir-ho als meus pares...
En certa manera quan veig una bandera gai o alguna cosa relacionada amb l'homosexualitat els hi comento. Però el que més em sobta és que quan surt alguna manifestació gai doncs la meva em mira dissimuladament per havera si estic escoltant-ho.
No sé què fer: Dir-ho o esperar a que s'adonin pel seu compte?
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de consulta jove de l'Iesp. Explicar-lis ja els hi has explicat, pot ser que els teus pares ho acceptin o que els hi costi acceptar-ho ja que encara és quelcom que costa a la família però si no els hi expliques no els hi donaràs l'oportunitat de que ho digereixin, t'entenguin i ho visquin bé.
L'orientació sexual es defineix en funció de qui ens enamorem i tot i que és cert que ets molt jove, ho saps, i això és el que val.
Si veiessis que necessiten ajuda per acceptar-ho pots recomanar-lis que demanin suport, que puguin parlar amb altres pares i mares de fills i filles gais, bisexuals, lesbianes, transsexuals, etc... els pot ajudar. A l'Associació de mares i pares de gais, lesbianes, bisexuals i transsexuals poden trobar aquest suport
Una abraçada i moltes gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat