Com li dic?
Hola!
M'agradaria que m'ajudessiu a saber com fer-ho.
M'agradaria per experimentar per saber si sóc lesviana o no intentar fer-hjo amb la meva millor amiga, suposo que no diria que no per probar, però si diu que no i pensa que sóc una malpensada o algo i em deixa de parlar... Em moriria!!!
Moltissimes gràcies per contestar-me
Petooons
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per fer-nos una consulta!
Abans de tot, has de saber que pel fet de liar-te amb una noia no et faria ser automàticament lesbiana. Ni tampoc pel fet de liar-te amb una amiga, perquè potser no sents cap cosa diferent. Una noia és lesbiana quan s'ENAMORA d'altres noies, no pel fet de fer-se petons amb les amigues ;)
De manera que si et lies amb ella, podria ser per experimentar i provar, però no pas per decicidir la teva orientació sexual: això, és més difícil i comporta temps saber qui ens agrada de veritat.
Respecte a com proposar-li, hauries d'aprofitar una conversa sobre el tema, sinó li vindrà massa de sorpresa, no? Bàsicament perquè és la teva amiga i potser vol experimentar però amb noies amb les que no tingui tanta relació. Com no ho sabem, l'important serà que li preguntis a ella en un moment adequat (quan estigueu soles, si heu parlat de relacions entre noies abans, saber què en pensa...) i si sou amigues no seria lògic que et deixés de parlar només per això, no creus?
Una abraçada i espero haver-te ajudat! 
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat