No sé que li passa a la meva vagina
Hola, abans que res, sé que aquesta és una consulta que hauria de fer a un ginecòleg i sé que per solucionar aquest problema el que he de fer és anar-hi, però ara estic fora de casa i no puc. És per això que vaig buscar ginecòlegs en línia (per això està escrit en castellà), però com no em responen potser em pots donar una mica d'ajuda o alguna idea del que puc tenir, perquè em fa sentir molt malament amb mi mateixa i estic preocupadissima.
Hola. Necesito ayuda urgente. Tengo 16 años y tengo varios símptomas que me preocupan mucho ya que no me han permitido llegar a ninguna conclusión yo sola. No sé qué tengo.
Primeramente tengo demasiada secreción espesa y blanca que resulta muy incómoda ya que tiene un olor bastante fuerte. (con ropa interior blanca se ve amarillenta, así que blanca del todo no es) Pero en los días de menstruación también sufro de mal olor vaginal y el día antes y el primero de esta sufro mucho de dolores por la zona de los ovarios y lumbares, que se hacen prácticamente insoportables. No tengo picor ni ardor ni ninguna molestia que no sea esta ni la he tenido nunca.
También me preocupa que la menstruación es demasiado irregular y me viene cada unos 20 días, durando unos 5-6 días con bastante poca abundancia.
Mi pareja no sabe nada de esto ya que el olor y la secreción pude hacerlo desaparecer estando un tiempo limpiándome la zona a conciencia cuando llegó el momento de que ambos queríamos dar el paso a mantener relaciones sexuales. Así que eso es lo que hice, y pensé que no me iba a impedir nada, pero cuando quisimos llegar a la penetración, el pene no entraba de ninguna manera y no sé si se debe a no lubricar/dilatar lo suficiente (pero no estava especialmente nerviosa) o a algo más preocupante.
Gracias de antemano.
IESP

Hola Alba!
Entenem que estiguis preocupada i et recomanem que demanis hora de visita amb el ginecòleg perquè de forma online no podrà valorar el teu flux vaginal ni podrà fer-te una exploració per determinar la causa d'aquestes irregularitats i dolors que tens quan estàs amb la regla.
Sempre que el nostre flux vaginal canvia, fa mala olor, té un color diferent, etc. és important que anem al metge per valorar que no hi hagi alguna infecció, que normalment amb tractament es resolt fàcilment. Així que tranquil·la! El més important ara és que no esperis més i vagis a veure al ginecòleg, veuràs que et quedes molt més tranquil·la. Segurament et farà una citologia i un cultiu d'aquesta secreció vaginal espessa i blanca que tens, i podrà fer-te un diagnòstic del què et passa.
Recorda que pots anar al servei de Tarda Jove que tenen els Centres d’Atenció Primària (CAP) de la teva població. Allà t'ajudaran a aclarir dubtes i hi tenen servei de ginecologia que és completament confidencial. No cal demanar cita prèvia.
Per últim, el que va passar amb la teva parella en intentar mantenir relacions sexuals amb penetració pot ser fruit de la neteja a consciència que et vas fer de la zona vaginal abans de mantenir relacions sexuals. Pensa que l'aigua resseca els genitals, i la vagina es neteja sola, no convé netejar-la massa amb sabons i agua, ja que fem malbé el seu ph natural. La nostra recomanació és que primer vagis al metge per resoldre el que t'està passant, veuràs com un cop solucionat afrontes la primera vegada amb més tranquil·litat i més confiada, aconseguint que la lubricació sigui l'adequada, que el teu cap estigui connectat amb gaudir i sense preocupacions, i la teva vagina estigui relaxada. Dóna't temps i no forceu ni tingueu pressa! No oblideu tenir els preservatius a mà!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança Alba!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat