tinc 14 i he fet sexe amb un de 18
Hola adolescents!
L'altre dia era festa major del meu poble i tots els de la meva colla anavem beguts, ami i a la meva amiga sens va acostar uns dels nois més "popus" del poble. Ell també anava bastant malament i es va posar a ballar amb nosaltres. La meva amiga va marxar i ens vam quedar sols, ens vam liar i em va dir si el volia acompanyar a buscar una bossa a casa seu. Quan hi vam ser les coses sen's en van anar de les mans i vam "follar" (sense protecció). No ens em tornat a dir res més i no li he explicat a ningú. No se s'hi me quedat embarassada, tinc molta por! Que faig?
IESP

Hola juuuaaarr!
Com saps, sempre que es mantenen relacions sexuals sense protecció (preservatiu) hi ha risc d'embaràs no desitjat i de contraure qualsevol infecció de transmissió sexual (ITS).
La pastilla de l'endemà s'ha de prendre el més aviat millor després de la relació sexual de risc. No sabem quants dies fa des que vàreu tenir relacions sexuals, però l’anticoncepció d’urgència és més efectiva si s’utilitza dins les primeres 24 hores... Si encara estàs dins les 120 hores posteriors a la relació sexual (5 dies), et recomanem que vagis al servei de Tarda Jove del CAP del teu municipi i els hi expliquis el que ha passat perquè puguin valorar si encara ets a temps de prendre't l'anticoncepció d'urgència. Si fa molts més dies... pots anar igualment al metge o bé espera a veure si et ve la regla, si no et baixa, fes-te una prova d'embaràs per descartar-ho.
Esperem que no estiguis embarassada i que puguis fer un bon aprenentatge del què t'ha passat. Recorda que el preservatiu no és una opció, sinó una condició per poder gaudir plenament de la sexualitat sense mals de cap.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat