Holaa, tinc un dubte...
Hola, necessito ajuda, era una noia que creia el mite de que quan fas el sexe quan tens la regla no passa re, però em vaig informa i vaig veure que era fals, ho vaig fer sense preservatiu mentre tenia la regla (això si, no es va corre dins meu), ja han passat dues setmanes i ara hem comencen a fer mal els pits i ho hem tornat a fer, ara si sense que jo tingues la regla, però no se que fer...
Que faig?
IESP

Hola whatever!
Com molt bé dius, mantenir relacions sexuals sense protecció durant la regla no t'assegura al 100% que no hi pugui haver un embaràs, a més que estàs en risc de contraure alguna infecció de transmissió sexual (ITS). Per tant, sigui el dia del cicle que sigui, sempre recomanem l'ús del preservatiu per evitar ensurts i per poder gaudir de la sexualitat sense mals de cap.
El mal als pits pot ser perquè estàs ovulant, no sempre ha de ser símptoma d'embaràs. Entenem que aquesta segona vegada que ho vàreu fer, al cap de dues setmanes quan ja no tenies la regla, va ser amb protecció, oi? Si no és així, dir-te el mateix que et comentàvem anteriorment, us poseu en risc cada cop a un embaràs no desitjat.
Com fa dies de la primera relació sexual de risc hauràs d'esperar a veure si et ve la regla a la data prevista, si no és així, et recomanem que et facis un test d'embaràs per tal de sortir de dubtes.
Per últim, si estàs en una relació estable i ja has iniciat la teva vida sexual, et recomanem que facis una visita el ginecòleg per una valoració i per poder assessorar-te dels diferents mètodes anticonceptius perquè pugueu valorar quina és la millor opció.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per utilitzar el Consultori!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat