dubteees
Hola, dons tinc un dubtes
Hi ha risc d'embaras si la teva parella et fa dit amb semen als seus dits.?
Els esperemes viuen a laigua?
Es possible que a lestiu marxi la regla? Es el primer estiu que la tinc i no em ve.
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de la consulta jove de l'Iesp. Copiarem les teves preguntes i les contestarem a continuació així ens assegurem que no ens en deixem cap:
- Hi ha risc d’embaràs si la teva parella et fa dit amb semen als seus dits?
Sí. Si ejacula en els seus dits i a continuació els introdueix dins la teva vagina, hi haurà risc d'embaràs.
- Els espermes viuen a l’aigua?
Al ser un medi aquàtic, l'esperança de vida dels espermes és de minuts. Dins la vagina poden viure entre 24 i 48 hores, i dins els testicles de l'home fins a 72 dies.
Es possible que a l'estiu marxi la regla?
No. La regla no fa vacances. Si t'havia de venir la regla i ja fa una setmana del dia que t'havia de venir, i has tingut relacions sexuals de risc, el millor és que et facis un test d'embaràs per a poder sortir de dubtes i poder prendre decisions quan abans millor.
Esperem haver-te ajudat!
Gràcies per utilitzar el consultori!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat