duuuuuuuuuuuuuuuubteeeeeeeeeeeessssssss!!!!!!!!!
Hola! tinc curiositat per saber tres cosetes...
La primera és que es poden tindre relacions sexuals sota l'aigua amb preservatiu, si es que sí, si tens relacions sexuals sota l'aigua amb preservatiu (amb sota l'aigua em refereixo a la dutxa, per exemple) hi ha el mateix risc d'embaràs que si les practiques fora de l'aigua amb preservatiu?
La segona és que si podria ser que després d'haber mantingut relacions sexuals unes quantes vegades (en diferents dies) la vagina es pot "trencar" o "esquerdar" d'alguna manera o són imaginacions meves? si anés al ginecòleg es podria saber?
La tercera pregunta és que si és obligatori que si vas al ginecòleg amb la teva mare, per exemple, ella hauria d'estar a la mateixa sala que tu i saber els teus resulats? si li dius al ginecòleg que has mantingut relacions sexuls, això se li comunicaria a la teva mare? Si no vols que la teva mare ho sapiga es nota molt que has mantingut relacions sexuals oi? :')
Ja se que seria millor que els pares sapiguéssin que n'he mantingut però a casa no parlem mai d'aquests temes i no se com dirlos-hi. tampoc m'agradaria que la meva relació amb ells canviés ni que s'enfadessin amb mi o que no em deixessin estar més amb el meu novi. No se com reaccionarien, a més pensarien que sóc molt petita... Ells saben que porto bastant de temps amb el meu novi i crec que es pensen alguna cosa... per això és possible que algun dia em diguin per anar al ginecòleg... què hauria de fer? Espero a l'ultim moment per dirlos-hi?
IESP

Hola estrelladecolors!
Segons adverteixen algunes marques conegudes de preservatius: l'aigua pot fer més fàcil que el preservatiu se surti del penis. Encara que l'aigua salada del mar no té efectes adversos en els materials dels preservatius, existeix una probabilitat alta que els productes químics de les piscines sí que en tinguin i puguin fer malvé el condó. Els olis de bany o altres substàncies a l'aigua o la seva aplicació a la dutxa poden afectar negativament a les propietats del làtex.
Referent a la segona pregunta, la vagina no s'hauria de "trencar" o "esquerdar". Si tens aquesta sensació el millor que pots fer és una visita al ginecòleg perquè pugui valorar-ho i descartar que no hi hagi alguna ferida que expliqui el que sents.
En principi si la teva mare vol acompanyar-te al ginecòleg, pots dir-li que prefereixes entrar sola a la consulta perquè el metge et faci l'exploració. El que tu parlis amb el ginecòleg és confidencial, sempre i quan no hi hagi quelcom que afecti la teva salut de forma clara i sigui oportú comentar-ho amb la mare.
La decisió de dir-li als teus pares que ja has mantingut relacions sexuals és cosa teva. Pensa que anar el ginecòleg és per un tema de salut, i quan iniciem la nostra activitat sexual és important anar-hi.
Esperem haver resolt els teus dubtes!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat