L'orgasme
Hola sóc una noia de quinze anys.
Fa poc vaig començar a masturbarme i crec que encara no he arribat a ningun orgasme ja que no arribo a sentir plaer, potser unes pessigolles però al cap d'uns segons ja no hi són. Una amiga em va dir que potser si que he arribat a l'orgasme l'únic és que no m'he donat compte i que potser esperava que fos una sensació molt més forta.
M'agradaria que em donessiu algun consell per poder disfrutar més de l'orgasme o almenys saber si ho estic fent bé això de masturbar-me.
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de consulta jove de l'IESP. La masturbació és l'eina que tenim per conèixer quines zones del cos ens agraden més, són més excitants i també per descartar les que no (ens referim a tot el cos).
Si ens centrem en els genitals femenins, les zones més sensibles estan situades per fora, per exemple el clítoris, els llavis...i pots jugar amb aquestes zones de diverses maneres, per exemple amb el xorro de la dutxa (la pressió de l'aigua ajuda a estimular aquesta zona), amb un coixí entre les cames o també amb els dits, acaronant el clítoris per exemple. Per tant, no cal introduir RES per la vagina per a arribar a l'orgasme.
Per això és important conèixer els propis genitals i veure on està cada cosa, ja saps on està el teu clítoris? Saps com és l'entrada de la teva vagina?
Pel que fa a la neteja de les mans, tot és qüestió d'higiene.
Una abraçada i gràcies per utilitzar el consultori!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat