No estic còmoda amb el meu cos
Hola!
Sóc noia i tinc gairebé 16 anys, peso 58kg i faig 1,56m d'alçada...
Sé que no estic grassa, però no estic contenta amb el meu cos i m'agradaria perdre pes. Com que hem canviat d'any m'he decidit a fer exercici i aprimar-me.
Estic apuntada al gimnàs i hi aniré un cop a la setmana per fer "spinning" (no tinc més temps) i a la nit a casa fer 100 abdominals cada dia (5 sèries de 20 descansant uns 10 segons).
Per tenir un ventre pla em servirà fer els abdominals?
Amb l'spinning s'aprimaràn les meves cames?
Això que faré es sa?
Mil gràcies!!
Un petó!!
Sara Bujalance

Hola Becky! El teu pes és correcte per la teva alçada, així que no necessites perdre pes, estàs bé! Tot i així és una molt bona idea que et proposis fer esport habitualment, és una molt bona manera no només de mantenir un pes saludable, sinó de tenir una bona salut. Per fer-ho tot bé, a part d'esport és necessari també menjar de tot i de forma equilibrada, com marca la piràmide alimentària. Per tenir un ventre pla, i per tenir tot el cos en forma en general, has de fer això que et deia: menjar equilibrat i fer esport. Fer abdominals et servirà per endurir la panxa, però en realitat no té gaire sentit treballar només una part del cos en concret, la gràcia està en fer una activitat física per a que tot el cos tregui un benefici (imagina't a algú que té la panxa musculada, amb la "tableta" i després resulta que té el cul tovet, una mica raro, oi?), i per una altra banda, fer spinning un cop a la setmana està bé, però és poquet, estaria bé que en fessis un parell d'hores més. No cal que sigui spinning, pot ser còrrer, anar en bici normal, fer alguna altre classe al gimnàs, com aerobic o step... Sé que és difícil quadrar l'agenda per tenir temps de tot, però el millor seria que poguessis anar al gimnàs 2 o 3 cops a la setmana i fessis classes variades (spinning, aeròbic, tonificació...), com que aquestes classes estan dirigides per professionals li treuràs molt profit i t'asseguraràs de que treballes tot el cos, què et sembla? Molts petons!!